lördag 21 mars 2009

Massage!

Detta inlägg får nog sträcka sig över hela tre av mina bloggar. ;)

Som en helt underbar babyshowerpresent förra lördagen fick jag ett presentkort av mina fina omtänksamma.
Det var ett presentkort på 50 minuters klassisk gravidmassage på Axelsson SPA i Gallerian, Sthlm.

Jag kom dit, anmälde mig i receptionen och fick sitta ner och vänta.
Allt kändes lugnt från sekunden jag klev in. Så lugnt att jag, som normalt är sönderstressad till bristningsgränsen, stängde av mobilen, gick genom en dämpat belyst hall, mot badrummet, tvättade av mig lite, kissade, gick tillbaka till väntsoffan, drack lite svagt smaksatt vatten och bara satt och andades avslappnat, tog in rummet och ljuden.
Efter en tid dök min massör upp.

Jag är lite... Ja... Ibland är jag kanske lite pryd av mig, men det var en manlig massör och jag blir nervös när jag ska stå i endast trosor inför en främmande man. Go figure.

Han gick ut medan jag klädde av mig och jag försökte fnissandes kravla mig upp på massagebänken som var en gudagåva.
Det var ett stort nedsjunket hål för magen, anpassad för en gravid i vecka 38, samt två hål för vardera bröst.
Visst har jag legat på mage sedan min operation i januari 2007, då en stor bukplastik och bröstlyft samt förstoring gjordes, men jag har inte legat bekvämt på mage sedan dess.
Vissa gånger kan det nästan kännas som att implantaten då ska spricka.

Väl på plats, med handduken uppdragen över mig knackade massören på dörren, kom in, förklarade lite oljor och cremer han tänkte använda sig av, förklarade vad han fokuserar sig på, att metoden är utvecklad just för gravida, och frågade om jag hade några "problemområden" under graviditeten. Jag påpekade svank och höfter som fått ta lite extra stryk under månaderna som gått.

Och så satte han igång.

JISSES!

Det var de snabbaste 50 minutrarna i mitt liv.
Jag fick verkligen en helkroppsmassage.
Rygg, nacke, axlar, svank, höfter, rumpa och sätesmuskler, lår, vader, vrister, fötter, händer, armar och lite på huvudet.

Jag upptäckte vid ett tillfälle att jag dreglade. :)
Det hängde en härlig dregeltråd från min mun ner mot handduken under ansiktshålet i bänken.
Det var svårt att hålla masken då.

Men det var helt underbart uppskattat. Förmodligen en av de bästa presenter jag fått.
Kanske just för att min kropp med mitt stressiga tempo, mina stela uppskutna axlar och dåliga arbetsställningar, faktiskt är full av knutor och smärta, och allt bara släppte!

Vid tillfällen kändes det som att det var tre, kanske fyra, personer som arbetade på mig samtidigt. Inte bara en.

Det var svårt att inte somna. Jag ville inte somna. Jag ville hänga med under hela sessionen och inte missa någonting.

Så tack ni som gav mig detta strålande!

Efter en lång dag med mycket gående så behövdes detta mer än innan.

Jag kan verkligen rekommendera den med lite tid och pengar över i plånboken att göra något liknande, gravid eller inte, man eller kvinna.
Vi alla behöver nog skämmas bort då och då.

... Och sambon fyller ju 30 i augusti... ;)

Inga kommentarer: