lördag 14 mars 2009

En chansning...

Jag vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt, men jag fick en låda med några påsar hallonbladsté av Anna, och efter de åkt och jag plockat undan och sopat bort cupcakessmulor från vardagsrumsgolvet och torkat bord, lade jag mig i soffan med en kopp.



Nu såhär i efterhand vet jag inte om jag vågar. :)
Jag vill ju hinna gå på gravidmassage i alla fall!
Och det går ju aldrig att vara säker på att det BARA är skrock att hallonbladsté kan sätta igång en förlossning.

(Åh så irriterande eftersom jag verkligen inte orkar med allt skrock och icke-fungerande igångsättningsknep. Det går ju inte på något sätt att bevisa att bebisen inte skulle ha kommit ändå...)

Men jag blev nojig när molandet satte igång efter dagens fifflande och fejande, och när magen regelbundet med 15 minuters mellanrum, dragit ihop sig till en stenhård, grisrosa medicinboll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drack hallonbladsté i typ 5 veckor innan Tilde kom och hon var ju som sagt 10 dagar sen så för mig hjälpte det inte- däremot så drog min livmoder ihop sig snabbt enl BM och jag blödde bara i typ 3 veckor.. kan vara hallonbladstéets förtjänst men det kan ju också ha blivit så även om jag inte druckigt teet.. ah det är svårt det där. men jag tror iallafall inte att det sätter igång en förlossning.....

Supermamman sa...

Så långt gången som du är idag är min längsta graviditet hitills :) Nickan kom i 36+5. just nu känns det som att jag har eeeevigheeeeter kvar av denna graviditet och jag håller redan på att bli knäckt av alla sammandragningar...
När föddes din son, gick du på övertid då?
Kram!

C sa...

Ida: Nä, jag håller mig nästan mer åt fakta att det skulle stärka livmodern, stärka sammandragningar både före, under och efter förlossningen osv. :)

Supermamman: Whoa! Men är det inte läskigt? Du skulle känna dig som övertidare om du gick en dag längre än så med andra ord. :)
Alla tre är premisar? O_o
Med sonen blev jag igångsatt och han föddes på bf+18. Det är lite därför jag räknar med övertid.
Med honom hade jag INGEN känning under hela graviditeten. Ingen sammandragning, inget molande, ingenting. Så den här graviditeten är annorlunda.
Kramen!