onsdag 1 oktober 2008

Bara lite...

Det gör väl ändå ingenting att TITTA på barnvagnar ännu? Jag vet ju inte vilken summa svärmor tänkt sig, och jag vill ju inte ta i så jag spricker utan kommer självklart hålla mig till vad jag tror vi har användning för.
Det känns inte helt okej att ruinera henne bara för att hon vill köpa en vagn till oss, även om de alla faktiskt kostar en förmögenhet. *svettas*
Samtidigt är jag av den uppfattningen att man får vad man betalar för, och min bebis lägger jag då inte i något som på något sätt kan kännas otryggt.
Magkänsla, kombinerat med Konsumentverket?

Anna fick mig att få upp ögonen för Teutonia Fun. Just den mörkbruna. Jag gillade ligginsatsen med blommiga tyget i, visserligen kan jag även tänka mig den enfärgade, men skötväskan kändes nog lite too much.

Det jag kort sagt är ute efter är en vagn med liggdel, som vi kan byta till sittdel när det är dags.
Jag vill självklart ha regnskydd.
Åkpåse.
Skötväska.
Hjulskydd.
Gärna myggnät.
Gärna påslakan till.







Vad mer kan det tänkas att man behöver?
Det var ju ett par år sedan jag sist var ute och letade i barnvagnsdjungeln.

Vad anser du är rimligt pris på en barnvagn inklusive tillbehören?
Vet du någon annan fin lätt vagn, med mina "krav", jag kan kika på?

7 kommentarer:

Fia sa...

Jag har köpt en Brio Sing, de små hjulen kan man låsa så den blir "stadigare". Jag är jättenöjd, även om jag naturligtvis inte har använt den med bebis i ännu. Vi köpte den på kampanj på Babyland, gav 4600 kr för sitt och liggvagn och så fick vi skötväska på köpet. Sittvagnen känns som en vagn man kan använda länge, men vad vet jag. Jag är nöjd, den är såååå fin.

Anonym sa...

Om det inte går att dra fram suffletten eller ingår nåt slags solskydd, så kan det vara bra att köpa till. Vi fick från svägerskan en tyggrej som man spänner fast med kardborreband och kan ha antingen helt stängd, eller öppen. Tänk till igen om hjulskydden, kommer du orka sätta på dem varje gång du kommer in med vagnen? Kanske bättre att ha en plastmatta att ställa vagnen på? Vi har en sån man ska ha kontorsstolar på, från IKEA, i hårdplast. Funkar kanon!

När vi valde vagn tänkte vi på framkomligheten på vintern, och valde därför fasta, stora hjul. Lite mindre smidigt på sommaren kanske, men i snöslask tror jag det håller längre...

Kolla också om det ingår nån slags madrass i vagnen, annars kan du kanske köpa till det (eller ha en fårskinnsfäll eller nåt) så barnet ligger mjukare. Kudde är frivilligt, barnet behöver inte det. Och om du ska ha lakan; ha ett tjockt flanellakan under (istället för plastad frotté) för att suga upp eventuella våta olyckor.

I could go on and on...

En sak till, som visserligen inte är nödvändig.. vissa vagnar har så man kan köpa till en flaskhållare att sätta på handtaget. Jättesmidigt för vattenflaskan när man går på långa promenader!

Anonym sa...

...och näe, ska ni beställa en ny vagn kan ju leveranstiden vara typ fyra månader... så lite mer än titta kanske det tillochmed är läge för! ;)

C sa...

fia: Tack, värt att kika på!

Johanna. Er vagn finns på plats 2 i intresselistan. Den är fin och smidig. Tack för en busbra lista med grejjer att tänka på. *anteckna* :D

Och nää, UL först, sedan barnvagn. Svärmor styr upp, så jo, om jag känner min svärmor, och sambo, rätt så har vi vagnen i tid oavsett om de vill eller inte. ;)

Anonym sa...

En annan vagn... Brio Go har ett ganska smart system, om ni tänkt köra på Brio babyskydd. Man kan fästa både liggdel, sittdel och babyskyddet på chassit. kanske värt att kolla in? Jag tycker det verkar rätt smidigt, men jag har inte kollat så noga.

Anonym sa...

En annan vagn... Brio Go har ett ganska smart system, om ni tänkt köra på Brio babyskydd. Man kan fästa både liggdel, sittdel och babyskyddet på chassit. kanske värt att kolla in? Jag tycker det verkar rätt smidigt, men jag har inte kollat så noga.

Emelinda sa...

Jag gillar Quinny Freestyle. Dock är jag ju inte alls insatt i barnvagnsdjungeln ;)