måndag 5 januari 2009

Wow.

Hörni... På riktigt nu: WOW.

Imorgon går jag in i vecka 28.
Det är helt otroligt. 13 veckor to go? Hjälp?

Jag har en konstant halsbränna. Den viker sig inte för någonting och jag är som alltid sparsam med all typ av medicinering och tar det även lugnt med mina Rennie. En mindre härlig del av att vara gravid, men jag är glad ändå. ;)
Det ilar och gör ont från och till i mitt bäcken fortfarande. Vare sig mer eller mindre än tidigare, så det håller sig med jämna plågor.
Även detta är någonting jag är oerhört tacksam över.

Lite värre efter långpromenader. Förståeligt.
Det mildras med vila. Någonting jag spenderar kvällarna åt, efter jobb, hemgång och matlagning.

Vristerna är som stockar och jag klarar mig inte en dag utan mina stödstrumpor.

Bebis har varit lugnare i ca 1½ vecka. Det har sparkats inåt mer tror jag. Ett tag tänkte jag att bebis bestämt sig för att byta läge helt men igår var det fullt ös i magen igen, med våldsamma sparkar i nedre delen av magen. Någon del av bebis ligger mot högersidan där det är hårt jämfört med vänstersidan där det nästan är mjukt och degigt.

Dessutom märker vi att bebis reagerar starkt på min och sambons röst. När sambon håller låda, något han ofta gör, så är det ett jäkla drag i magen. :)

The downside?
Snart tål jag inte att springa och kissa mer.
Kan vi säga skavsår från toalettpapper?
Det känns nästan löjligt att vissa kvällar, inom loppet av 20 minuter, gå och kissa tre gånger.
Och det är heller inga miniskvättar, utan mer normalt flöde.

1 kommentar:

Supermamman sa...

Mmmhmm och förstår du då hur löjligt det känns för MIG som går in i v.14 imorgon att springa och pinka hela nätterna *s* Redan liksom, hur kommer det då bli sen???
Kan ju säga som så att vi kör på Lambi ultrasuperdupermjuk här hemma nu :)