tisdag 11 november 2008

Envis...

Jag undrar vem h*n brås på?
Båda är vi envisa som få.

Bebis mår BRA.
Jag har fått det jag ville ha.

Innan vi kom dit kändes det som att könet hade extremt hög prio att få reda på, men nu, såhär i efterhand, så kvittar det. Vi kommer ju få veta förr eller senare och med sonen tyckte jag ju faktiskt inte att det var "naturligt" att ta reda på det innan, så jag lät bli.
Jag får väl intala mig själv att det är "onaturligt" även denna gång. ;)

Jag frågade BM, fejkat förnärmat, om hon verkligen menade att jag skulle få veta om det var en pojke eller flicka på det NATURLIGA sättet, vid födseln. Herregudliksom. ;)

Nej, men på riktigt.
Att bara få veta att bebis mådde bra och växte som h*n skulle gjorde att hela den där grejjen med att ta reda på kön kändes onödig. :)
BM gjorde ett bra jobb med att leta könet däremot.
Hon gissade först på en flicka... och sade att hon var så pass osäker att det borde vara osagt, för att sedan ändra det till att det var en pojke...

Så nu vet vi;
Det är en pojke eller en flicka. *puh*
Som jag undrat!

Bebis låg som ett platt "C" i magen med ryggen ner och tassarna upp, vilket förklarar varför jag de få gånger jag känner av bebis bara känner uppåt till vänster på magen. (Moderkakan ligger ju i framvägg också.) Navelsträngen låg inklämd mellan benen och då och då var en hand ner och pillade mellan benen också. (Självklart en kille då ju... De har svårt att sluta pilla. *veta*)

Det var extremt coolt när BM skulle kika på urinblåsan och en hand, klart och tydligt, flög förbi skärmen, med fem riktiga fingrar på.
Eftersom bebis låg så kul fick vi dessutom se fotsulorna och huvudet precis bredvid varandra.
Så kan inte jag ligga. *övat*

Självklart fick jag lite klagomål över min ärrvävnad på magen, men även beröm för den otroliga viktnedgången.
Ärrvävnaden gjorde också att bilderna vi fick kanske inte var de bästa.
Hon bjöd på 5 st, varav en var bättre än de andra.
(Får slänga upp bebisbild här senare.)

Nytt datum blir 7 april. En dag till då.
Men jag fortsätter att hålla koll på veckorna och vikt på måndagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt!
Vilken osis att ni inte fick veta kön när ni nu "liks" varit inne två gånger. Men men, förr eller senare blir det ju uppenbart. *S*
Hälsningar,
Gabbi