lördag 6 september 2008

Ute.

Nu vet våra familjer om den kommande bebisen.

Sambon berättade för svärfar i förrgår då vi kom hem från jobbet och han satt och lekte med sonen. Han blev nog chockad och försvann ut genom dörren illa kvickt, bara för att igår erkänna chocken och då glatt gratulera. :)

Svärmor fick veta någon halvtimme efter svärfar.
Jag var på ICA och sambon åkte över till henne lite snabbt och outade nyheten. Hon hade börjat gråta. Sedan flöt det på. Svägerskor fick veta, varav den ena också grät.
Sonen fick ringa mormor och berätta att han ska bli storebror och hon blev nog också chockad och frågade honom fem-sex gånger om han lurades, varpå han till slut blev ledsen och irriterad att hon inte trodde på honom.
Smidigt morsan?
Jag tog över telefonen och intygade att det var sant.

Sedan klarade jag av syster.
Så de enda som inte har koll på läget nu är mina två bröder och sambons far-föräldrar och mor-föräldrar.

Svärmor är helt knasig nu. Hon ringer flera gånger dagligen och frågar om det inte är dags snart. Det är hennes första barnbarn, så jag kan tänka mig att det är stort för henne. :)

Inga kommentarer: