Dag tre. Fortfarande oregelbundna värkar.
Fortfarande slemmiga proppar.
Ska hoppa in i duschen nu och sedan ringa förlossningen och höra vad jag ska ta mig till.
Jag har sovit mellan värkarna inatt. 1-3 värkar per timme.
Det känns. Jag är helt efter i huvudet nu. :(
Visar inlägg med etikett värkar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett värkar. Visa alla inlägg
torsdag 9 april 2009
onsdag 8 april 2009
Uh...
Dagen har kantats av gråtattacker.
Sara ringde och vi pratade i 2 timmar, det var uppskattat och roande.
Så långt samtal har jag inte haft på MÅNGA år.
Efter det lade jag mig på soffan för att vila lite.
Har fått en ond sammandragning i timmen hela dagen idag.
Men samtidigt så gör blotta vetskapen om att jag går på övertid att jag tänker sjuka destruktiva tankar om bebisens hälsa. :(
Jag hade ingen framgång vare sig på Bedömningsenheten eller hos BM, så jag får snällt vänta till efter påsk om inget lyckligt skulle ske innan dess.
Hopp finns.
Dels p g a sammandragningarna och ajiga förvärkarna, dels av det geleiga, äckliga, nästan lite brunaktiga som jag hittade i trosskyddet nyss. *hetsa äckelfaktorn*
Slempropp?
Kan den vara brungeggig och halvt transparent?
Min gissning i flera månader har ju varit att bebis kommer på BF+2.
Det är imorgon.
Kanske?
Slemmis?
Påskkärring?
Jag skrev på inte mindre än Facebook att det är påsk nu, så kanske dags att värpa. ;)
Sara ringde och vi pratade i 2 timmar, det var uppskattat och roande.
Så långt samtal har jag inte haft på MÅNGA år.
Efter det lade jag mig på soffan för att vila lite.
Har fått en ond sammandragning i timmen hela dagen idag.
Men samtidigt så gör blotta vetskapen om att jag går på övertid att jag tänker sjuka destruktiva tankar om bebisens hälsa. :(
Jag hade ingen framgång vare sig på Bedömningsenheten eller hos BM, så jag får snällt vänta till efter påsk om inget lyckligt skulle ske innan dess.
Hopp finns.
Dels p g a sammandragningarna och ajiga förvärkarna, dels av det geleiga, äckliga, nästan lite brunaktiga som jag hittade i trosskyddet nyss. *hetsa äckelfaktorn*
Slempropp?
Kan den vara brungeggig och halvt transparent?
Min gissning i flera månader har ju varit att bebis kommer på BF+2.
Det är imorgon.
Kanske?
Slemmis?
Påskkärring?
Jag skrev på inte mindre än Facebook att det är påsk nu, så kanske dags att värpa. ;)
tisdag 7 april 2009
Luring?
Jag vaknade klockan 01.00. På pricken.
Jag trodde att jag hade magknip. Gick upp, försökte gå på toaletten, men näe.
Gick och lade mig.
Magknipen kom tillbaka, och försvann, och kom tillbaka...
Inte förrän runt 01.50 kopplade jag att det inte var magknip, då hade det återkommit var 12:e minut. Det började ju bak i ryggen, spred sig fram och upp över magen och ilades ner som kramp mot höfterna med ett väldigt tryck nedåt.
Jag har minsann varit bajsnödig i mina dagar, så lite gick det upp för mig att det här förmodligen var någon form av värkarbete.
Det kändes så mesigt.
Jag gick upp.
Jag duschade lite varmt på ryggen och har rakat benen bara utifall att, och gick upp på övervåningen, startade www.varktimer.se och började klocka.
Plockade iordning kläder och pyjamas för sonen, om vi måste åka.
Tog fram lite ombyte till sambon också.
Klockade.
Kurvan hann bli ner till 5-6 minuter mellan 50-70 sekunder långa, men ganska mesiga värkar.
Jag kom på att vi storhandlat och jag inte har fryst in köttfärsen och rostbiffen.
In i köket. Dela upp, värk, frysa in.
Tillbaka till soffan. Klockan var nästan 04. Jag var bara fnissig, inte trött.
Tänk om?
Fortsatte klocka... och helt plötsligt trodde jag att det slutat...
Men så kom de glesare, kändes mesigare, och var kortare, så det har nästan stannat av nu. :(
Jag får några med 10-38 minuters mellanrum men de sitter bara i i typ 30 sekunder.
Det vore ju klockrent om hon var så vältajmad att hon kommer idag, på BF-dagen. :)
Men nu är jag JÄTTETRÖTT.
Ska försöka sova lite mellan krampandet.
Jag trodde att jag hade magknip. Gick upp, försökte gå på toaletten, men näe.
Gick och lade mig.
Magknipen kom tillbaka, och försvann, och kom tillbaka...
Inte förrän runt 01.50 kopplade jag att det inte var magknip, då hade det återkommit var 12:e minut. Det började ju bak i ryggen, spred sig fram och upp över magen och ilades ner som kramp mot höfterna med ett väldigt tryck nedåt.
Jag har minsann varit bajsnödig i mina dagar, så lite gick det upp för mig att det här förmodligen var någon form av värkarbete.
Det kändes så mesigt.
Jag gick upp.
Jag duschade lite varmt på ryggen och har rakat benen bara utifall att, och gick upp på övervåningen, startade www.varktimer.se och började klocka.
Plockade iordning kläder och pyjamas för sonen, om vi måste åka.
Tog fram lite ombyte till sambon också.
Klockade.
Kurvan hann bli ner till 5-6 minuter mellan 50-70 sekunder långa, men ganska mesiga värkar.
Jag kom på att vi storhandlat och jag inte har fryst in köttfärsen och rostbiffen.
In i köket. Dela upp, värk, frysa in.
Tillbaka till soffan. Klockan var nästan 04. Jag var bara fnissig, inte trött.
Tänk om?
Fortsatte klocka... och helt plötsligt trodde jag att det slutat...
Men så kom de glesare, kändes mesigare, och var kortare, så det har nästan stannat av nu. :(
Jag får några med 10-38 minuters mellanrum men de sitter bara i i typ 30 sekunder.
Det vore ju klockrent om hon var så vältajmad att hon kommer idag, på BF-dagen. :)
Men nu är jag JÄTTETRÖTT.
Ska försöka sova lite mellan krampandet.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)