Dagen har kantats av gråtattacker.
Sara ringde och vi pratade i 2 timmar, det var uppskattat och roande.
Så långt samtal har jag inte haft på MÅNGA år.
Efter det lade jag mig på soffan för att vila lite.
Har fått en ond sammandragning i timmen hela dagen idag.
Men samtidigt så gör blotta vetskapen om att jag går på övertid att jag tänker sjuka destruktiva tankar om bebisens hälsa. :(
Jag hade ingen framgång vare sig på Bedömningsenheten eller hos BM, så jag får snällt vänta till efter påsk om inget lyckligt skulle ske innan dess.
Hopp finns.
Dels p g a sammandragningarna och ajiga förvärkarna, dels av det geleiga, äckliga, nästan lite brunaktiga som jag hittade i trosskyddet nyss. *hetsa äckelfaktorn*
Slempropp?
Kan den vara brungeggig och halvt transparent?
Min gissning i flera månader har ju varit att bebis kommer på BF+2.
Det är imorgon.
Kanske?
Slemmis?
Påskkärring?
Jag skrev på inte mindre än Facebook att det är påsk nu, så kanske dags att värpa. ;)
Visar inlägg med etikett bf-datum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bf-datum. Visa alla inlägg
onsdag 8 april 2009
lördag 28 mars 2009
Gnäll?
Idag är det BF enligt sista mensen och ägglossningen...
Jag är lika gravid som vanligt.
Inga bebisar här inte.
Inga bebisar på gång här ens.
Det känns alldeles för ofödabebisaktigt här.
Usch.
Idag hade ju varit en bra dag att få barn på. *tycka*
Då satsar vi på 7 april då?
Jag är lika gravid som vanligt.
Inga bebisar här inte.
Inga bebisar på gång här ens.
Det känns alldeles för ofödabebisaktigt här.
Usch.
Idag hade ju varit en bra dag att få barn på. *tycka*
Då satsar vi på 7 april då?
tisdag 24 mars 2009
När kommer bebis?
Jag vill att ni läsare ska gissa på datum!
Enligt sista mens, ägglossning och fornikeringsdatum så har vi fått 28 mars och 30 mars som BF.
Enligt ett UL, 6 april, enligt rutin-UL, 7 april.
På min babyshower var sista frågan på tipsrundan:
"C's och A's bebis kommer den......
Är ........ cm lång, och väger ........ gram."
Så kom igen.
Gör samma lika!
Vad tror du? :)
Enligt sista mens, ägglossning och fornikeringsdatum så har vi fått 28 mars och 30 mars som BF.
Enligt ett UL, 6 april, enligt rutin-UL, 7 april.
På min babyshower var sista frågan på tipsrundan:
"C's och A's bebis kommer den......
Är ........ cm lång, och väger ........ gram."
Så kom igen.
Gör samma lika!
Vad tror du? :)
tisdag 11 november 2008
Envis...
Jag undrar vem h*n brås på?
Båda är vi envisa som få.
Bebis mår BRA.
Jag har fått det jag ville ha.
Innan vi kom dit kändes det som att könet hade extremt hög prio att få reda på, men nu, såhär i efterhand, så kvittar det. Vi kommer ju få veta förr eller senare och med sonen tyckte jag ju faktiskt inte att det var "naturligt" att ta reda på det innan, så jag lät bli.
Jag får väl intala mig själv att det är "onaturligt" även denna gång. ;)
Jag frågade BM, fejkat förnärmat, om hon verkligen menade att jag skulle få veta om det var en pojke eller flicka på det NATURLIGA sättet, vid födseln. Herregudliksom. ;)
Nej, men på riktigt.
Att bara få veta att bebis mådde bra och växte som h*n skulle gjorde att hela den där grejjen med att ta reda på kön kändes onödig. :)
BM gjorde ett bra jobb med att leta könet däremot.
Hon gissade först på en flicka... och sade att hon var så pass osäker att det borde vara osagt, för att sedan ändra det till att det var en pojke...
Så nu vet vi;
Det är en pojke eller en flicka. *puh*
Som jag undrat!
Bebis låg som ett platt "C" i magen med ryggen ner och tassarna upp, vilket förklarar varför jag de få gånger jag känner av bebis bara känner uppåt till vänster på magen. (Moderkakan ligger ju i framvägg också.) Navelsträngen låg inklämd mellan benen och då och då var en hand ner och pillade mellan benen också. (Självklart en kille då ju... De har svårt att sluta pilla. *veta*)
Det var extremt coolt när BM skulle kika på urinblåsan och en hand, klart och tydligt, flög förbi skärmen, med fem riktiga fingrar på.
Eftersom bebis låg så kul fick vi dessutom se fotsulorna och huvudet precis bredvid varandra.
Så kan inte jag ligga. *övat*
Självklart fick jag lite klagomål över min ärrvävnad på magen, men även beröm för den otroliga viktnedgången.
Ärrvävnaden gjorde också att bilderna vi fick kanske inte var de bästa.
Hon bjöd på 5 st, varav en var bättre än de andra.
(Får slänga upp bebisbild här senare.)
Nytt datum blir 7 april. En dag till då.
Men jag fortsätter att hålla koll på veckorna och vikt på måndagar.
Båda är vi envisa som få.
Bebis mår BRA.
Jag har fått det jag ville ha.
Innan vi kom dit kändes det som att könet hade extremt hög prio att få reda på, men nu, såhär i efterhand, så kvittar det. Vi kommer ju få veta förr eller senare och med sonen tyckte jag ju faktiskt inte att det var "naturligt" att ta reda på det innan, så jag lät bli.
Jag får väl intala mig själv att det är "onaturligt" även denna gång. ;)
Jag frågade BM, fejkat förnärmat, om hon verkligen menade att jag skulle få veta om det var en pojke eller flicka på det NATURLIGA sättet, vid födseln. Herregudliksom. ;)
Nej, men på riktigt.
Att bara få veta att bebis mådde bra och växte som h*n skulle gjorde att hela den där grejjen med att ta reda på kön kändes onödig. :)
BM gjorde ett bra jobb med att leta könet däremot.
Hon gissade först på en flicka... och sade att hon var så pass osäker att det borde vara osagt, för att sedan ändra det till att det var en pojke...
Så nu vet vi;
Det är en pojke eller en flicka. *puh*
Som jag undrat!
Bebis låg som ett platt "C" i magen med ryggen ner och tassarna upp, vilket förklarar varför jag de få gånger jag känner av bebis bara känner uppåt till vänster på magen. (Moderkakan ligger ju i framvägg också.) Navelsträngen låg inklämd mellan benen och då och då var en hand ner och pillade mellan benen också. (Självklart en kille då ju... De har svårt att sluta pilla. *veta*)
Det var extremt coolt när BM skulle kika på urinblåsan och en hand, klart och tydligt, flög förbi skärmen, med fem riktiga fingrar på.
Eftersom bebis låg så kul fick vi dessutom se fotsulorna och huvudet precis bredvid varandra.
Så kan inte jag ligga. *övat*
Självklart fick jag lite klagomål över min ärrvävnad på magen, men även beröm för den otroliga viktnedgången.
Ärrvävnaden gjorde också att bilderna vi fick kanske inte var de bästa.
Hon bjöd på 5 st, varav en var bättre än de andra.
(Får slänga upp bebisbild här senare.)
Nytt datum blir 7 april. En dag till då.
Men jag fortsätter att hålla koll på veckorna och vikt på måndagar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)