Visar inlägg med etikett förvärkar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett förvärkar. Visa alla inlägg

torsdag 9 april 2009

Blä...

Dag tre. Fortfarande oregelbundna värkar.
Fortfarande slemmiga proppar.

Ska hoppa in i duschen nu och sedan ringa förlossningen och höra vad jag ska ta mig till.

Jag har sovit mellan värkarna inatt. 1-3 värkar per timme.
Det känns. Jag är helt efter i huvudet nu. :(

onsdag 25 mars 2009

Enough is enough!

Gah!
Jag vill städa badrummet, ta hand om rena tvätten, dammsuga, bädda rent i sängen, dammtorka, moppa lite kanske...

Vad har jag gjort?
Plockat ut, och i diskamaskinen, tvättat två maskiner kläder och grejs, suttit ner.
Suttit ner.
Suttit ner.

Jag ORKAR INTE!
Var är min energi?
Jag kräver energi!

Det här nedriga mensvärksmolandet slår ut mig helt.
Jag pallar ingenting.
Jag vill göra massor, jag behöver göra massor.

Giv mig styrka? :(
Det gör mig ledsen på riktigt. Det är inte min grej att bara gå hemma utan att få NÅGONTING gjort. Och hela tiden känner jag som att min sambo kommer tycka att jag är lat och oduglig, någonting jag inte ens tror att han skulle få för sig att tänka, det är nog bara jag.
Usch. :(

tisdag 24 mars 2009

Tick tack... Aj aj?

Idag har jag ordentlig mensvärk i ryggen. :(
Sitter i soffan med laptopen i knät, hallonbladstéet inom räckhåll och bubbelvattnet likaså.



Tänkte vila lite innan jag fortsätter med det där stöket och böket min sambo ber mig sluta med, typ tvätta kläder, gardiner, lakan, vika tvätt, skrubba badkar, koka köttfärsås, storkok av grytor, lasagne, pajer och crap som jag vill fiffla med men aldrig riktigt ORKAR. ;)

Micrade på vetevärmaren som nästan bränner huden på ryggen, men det känns skönt... Och den lindrar så grymt bra.



Vet ni...
Jag är redo för bebis.

lördag 14 februari 2009

Molande...

Hela kvällen igår vaggade jag omkring här hemma med ett molande i nedre delen av ryggen.
Magen var det ganska lugnt med. Några oregelbundna sammandragningar i början, sedan mjuk mage, sparkande bebis och evigt, smärtsamt molande.

Nu började molandet igen här.
Men magen är mjuk.

Och, som jag förstått så är det molandet i kombination med regelbundna sammandragningar som jag ska passa mig för, och om de dyker upp, ringa till förlossningen.

Jag tänkte köra på lite vila idag helt enkelt. Vid tillfälle ska jag betsa vaggan, städa upp lite och göra en vinbärspaj till efterrätt efter middagen idag.

fredag 23 januari 2009

Ajdå...

Jag ringde BM.
Hon tog det jag sade på blodigt allvar, skrev upp allt vilt, då jag hörde smattrandet på tangentbordet, och sade att jag borde ha ringt förlossningen igår när sammandragningarna var igång.
Skulle jag känna av det regelbundet igen så ska jag direkt ringa till förlossningen och höra om jag ska åka in.
Hejja skrämma upp stora C? :(

Men hon gjorde det nog av en anledning.

Jag nämnde även att foglossningen känns lite värre, samt fick ändrad tid för nästa besök.
3 februari.

torsdag 22 januari 2009

Klockan...

Om jag säger:
11.29, 11.37, 11.43, 11.54, 11.56, 12.00 och en gång till mellan 12.05 och 12.20.
13.12, 13.18, 13.27, 13.42... 13.52...

Vad säger du då?

Jag lovar att jag sitter ner i halvliggande läge på min kontorsstol.
Omgång nummer 2, efter 13-tiden, började när jag gick omkring och pratade i telefon.

Betyder det här "tagga ner idiotjävel"?

Bebis är inte välkommen än ändå. :)
Det blir läskigt isåfall.

Skulle de bli regelbundna har jag promenadavstånd till Förlossningen på KS från jobbet. ;)