lördag 30 augusti 2008

Do's and don'ts...

Smör/margarin: HILVEDE vad det luktar! Det går att äta på smörgås och ha i matlagning, men jag har då aldrig upplevt en vidrigare stank.

Kaffe med mjölk: Gud så gott! I tanken. I munnen? Not so much. Mjölken ger mig kväljningar och jag får nästan huvudvärk och illamående av själva kaffesmaken. Ändå tvingar jag mig själv då och då bara för att jag är så sugen på det.

Plommon: De två plommonträden på tomten; Opal och Victoria, är jag ytterst tacksam för.
Denna vecka har jag mått illa sekunden jag inte ätit på någonting och plommonen har gjort det lättare för mig. De är löjligt goda.

Persikor: GE MIG!

Nektariner: Jajaja!

Vatten: I mängder. Jag brukar dricka duktigt med vatten men nu känns det som jag gör det hela tiden.

Salta pinnar: Underbart för illamåendet.

Rooibos Chai: Gärna med soyamjölk. Perfekt. Mitt kaffesubstitut på mornarna. Någonstans har jag hört att rooibos innehåller järn, men jag kan ha fel.

Kött: Av alla dess slag. Gärna nötkött då. Inte köttfärs. Grillad biff av något slag. Jag behöver ingenting till. Bara kött. KÖTT.

Inga kommentarer: