måndag 4 augusti 2008

Att känna?

Jag känner mig inte gravid.

Igår mådde jag inte illa på hela dagen. Idag mådde jag visserligen illa men det var efter bastande och dåligt ätande under dagen, så det kan vara vilket som, och beror inte på bebisar.
Brösten gör inte ont.
Fettvalken på magen har lagt sig och jag ser ut precis som vanligt.
Förutom de otroliga mängder finnar som täcker hela kroppen.
Och mina humörsvägningar och mitt svärande åt sambon. Visserligen har han förtjänat min vrede de två gånger det hänt nu. Han började. ;)
Mitt humör var bara en reaktion på hans beteende mot mig. :)

Mina tvivlande tankar om att det kanske inte finns någon bebis har slagit till men jag har lugnat mig själv med att jag får veta, antingen via smärtor eller blödning, om bebis bestämmer sig för att flytta ut.
(Tror jag? Kan man få missfall utan några symptom om detta alls?)

Det känns läskigt och obehagligt och jag borde väl enkelt bara springa ner till apoteket och köpa ett nytt graviditetstest. Då är det ju ganska säkert och avklarat om vad som händer i kroppen.
Jag är gråtfärdig och rädd att det inte ska vara bebis.

Ge mig en bebiskula och 3:e september nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad coolt med den där "C's baby" där på sidan :D

Och du ska nog inte bli rädd om du får kramper och grejer för det vet jag att man kan få ändå. *gammal och erfaren*

Håller iaf alla tummar och tår för dig! :)

Jag har en nygravid kompis i Sigtuna om du vill leka med henne. Hihi.

KRAAM

Anonym sa...

Hello, nej man kan INTE få missfall utan att märka det. Kroppen blööder då ut fostret och det märker du!
Köp ett test om du är orolig.. Jag kännde mig inte gravid förrns i vecka 15, det var även då det började synas.
Slappna av och njut av att du slipper springa och spy! Det gjorde jag! (slapp spy alltså)
Kram och lycka till!