söndag 8 februari 2009

Tick tack...

Tiden går.
Ibland för fort, och vissa gånger inte fort nog. :)

Ett liv som "normalviktig" känns så extremt avlägset just nu.
Jag börjar få ångest.
Javisst, jag har skakat av mig närmare 50 kg förut, men klarar jag eventuella 10 kg ner efter denna graviditet?
Tänk om jag kommer förbli fet och andfådd?

Efter middagen på kvällarna har jag passerat mitt skräckfyllda 80-streck på vågen.

Ja, jag är höggravid.
Nej, jag har inte gått upp så väldigt mycket egentligen.

Jag ligger på 10-11 kg upp nu. Men jag tyckte att bebis hade att ta av på kroppen innan.
*hänga läpp*

Jag har i alla fall klämt fram en magbild nu.
Tagen igår.
V 31+4.



Jag äter nog ganska vettigt ändå.
Har inga speciella cravings. Visst har det väl blivit lite mer glass på sistone än normalt, men det beror nog mest på att jag "tillåter" mig själv det mer nu.
Fast ja...

Det här med mjölken.
Jag dricker mjölk. Röd mjölk. Stora glas. Senast vid 03.40 inatt då jag vaknade och var plågsamt hungrig.
Gick upp på övervåningen och åt en banan och drack ett glas mjölk.
Lite så att jag skrattar åt mig själv som vaggade runt naken och åt banan mitt i natten.

Inga kommentarer: