lördag 4 april 2009

Tur och retur...

Promenaden upp till svärmor tog 35 minuter.
Jag gick snabbt. Faktiskt. Inte alls det där onda, höggravida vaggandet.

Normalt brukar det nog ta 25 minuter så det var ingen riktigt skillnad.

Drack vatten, plockade på mig en drös med panellängder/vepor i vitt, svart och grått, drack kaffe, grillade korv, småpratade, fikade och knatade, med sällskap av svärmor, hem på under 30 minuter.
Vi satt ute i solen och det brände på rejält.
Lite grisrosa blev jag, men det passar bara min klotrunda form. ;)

Jag undviker solen rätt bra när jag är gravid dock.

Jag tjuvkikade ner i lådan med bebiskläder också.
Allt fick jag inte se, men en sak fick jag med mig hem då bebis kanske ska ha den på väg hem från BB.
En vinröd fleeceoverall.
Den passar förmodligen bättre än den ganska tjocka ljusgråa plyschoverallen vi hade på lager från sonen.


(Nedrans mage att tränga sig in på bilden!)

Väl hemma läste jag lokaltidningen på altanen, drack vatten och sambon ryckte upp mig för att montera babyskyddet i bilen.
Så nu var det klart också.

Bebis, dags att komma ut nu kanske?
Vi har liksom förberett allt och väntar och längtar bara nu. :(
Overallen hänger t o m på tork.

Inga kommentarer: