lördag 28 februari 2009

Vafalls?

Gaaah!
Det trycker och ilar nedåt något så otroligt. Det gör inte ont, känns bara... Konstigt...
Bebis bökar och när det ilar och trycker till blir jag nästan yr i huvudet samtidigt.
Det känns lite som hon på något helt smärtfritt sätt håller på att ta sig ut.
Men äh, jag kan inte förklara. :)

Vad sjuttsingen sysslar hon med därinne?

Tung dag...

Vi kör en sån här vanlig magbild också va?

V 34+4.
*flexa*

fredag 27 februari 2009

Bebis gone wild...

Som jag KÄMPAT för att få ett videoklipp med bebis bök.
Varje gång jag lyckats greppa kameran har det blivit lugnt eller enstaka bökande bara, så även denna gång, men jag var beredd så bebis hann aldrig fatta förrän det var försent. ;)
Det var inte lika vilt som vanligt, men lite fick jag med.

Bebis tittar på Jay Leno Show, v 34+3.

Mamma gone wild...

Jag shoppade loss på Apoteket idag.
Saker som behövs nu, och sen.
Resorb för efterverkningarna av min magsjuka. Jag har inte fått behålla mycket sedan i onsdags kan vi väl lugnt påstå.



När jag letade efter necessär att slänga ner saker i hittade jag även goodie bag:en jag fick på "Mom's in the City"-föreläsningen i höstas. Busbra med lite Weledaprodukter bara sådär. :)

Peppar peppar?

Jag har packat ner det mesta i BB-väskan nu.
Det som saknas är, förutom att vi ska ta ett jätteskutt i tiden på ca 5-6 veckor framåt, mina pyjamasbyxor som ligger i tvätten, mjukisbyxorna jag har på mig, en hårborste, deo, kamera+laddare, energisnacks, dryck och MVC-journalen.
Och hårsnoddar som Johanna så bra påminde om. :)

Till bebis blev det tre bodys, två par byxor, en pyjamas, två par strumpor, en bomullsmössa (blir nog två) och overallen vi åker hem i.

Det jag nu oroar mig för är faktiskt att bara för att jag är vid startlinjen, i vecka 35, så kommer bebis inte bestämma sig för att komma förrän i vecka 42. :(



Tänka sig att BB blir första gången då jag helt plötsligt ska få vita tänder va. ;)
Eller så var det den enda formen av tandkräm vi har som annars bara ligger och skräpar, oöppnad.

I helgen?

En tur till IKEA kanske kan locka?
I could go for a skötbord.

En skötbädd.

Ett skötbäddsskydd.

Och kanske en packe frottétvättlappar, kanske mer tyg för hemsydda bebislakan. (Behöver ju till både vagga och vagn insåg jag ju.)
Undrar vad herrn i huset tycker?

onsdag 25 februari 2009

Barnmorskebesök.

Min vikarierande BM reagerade på mitt aningens höjda blodtryck, jag reagerade inte på det alls, men så är jag totalt sifferdum. Jag tyckte väl att det såg ut ungefär som vanligt bara.

Jag fick en ny tid för blodprov, urinprov och blodtryck om en vecka igen.

Strax därefter föreslog BM att jag kanske borde tänka på att trappa ner i arbetet lite nu när det faktiskt närmar sig.
Min plan är ju att gå hem 20 mars, ca 18 dagar före BF, något hon tyckte var i senaste laget.(?)
Hon trodde att jag redan gick hemma.

Det hon sedan föreslog gjorde mig lite paff.
Hon tycker alltså, med tanke på min egen hälsa, att jag borde gå ner till 75% arbetstid, och då de övriga 25% utnyttja mina semesterdagar, kompledigt eller ta ut FP för den tiden.
Men VA?

Om jag är för "dålig" för att arbeta heltid, ska jag inte då hellre bli sjukskriven?
Jag vill helt ärligt inte ta min FP eller semester för detta ändamål. Är det då fult av mig att ringa min ordinarie BM när hon är tillbaka i tjänst och själv föreslå en läkartid för att diskutera deltidssjukskrivning?

I övrigt gick BM-besöket bra.
Men jag förstår inte varför jag måste till LABBET för stick i fingret som det blev idag. Annars har jag fått lämna ett helt rör med blod för socker och Hb, idag kollade de socker, som jag inte ens fick veta siffrorna på.

Bebis hjärta tickade på med sina 138 slag.
S/F-måttet låg på 31 cm.
Huvudet var ruckbart, inte långt till fixering kanske? :)
Och blodtrycket som hon tyckte det var värt att reagera på låg på 128/82, och jag vet inte ens vad det betyder. Det nedre trycket har ju typ aldrig överstigit 77 för mig... Någonsin.

Vikten hamnade på stadiga, kallakårarläskiga 80,2 kg imorse. :(
20 kg från min drömvikt?
Hejja.