Visar inlägg med etikett vagga. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vagga. Visa alla inlägg

måndag 16 februari 2009

Vyssan lull?

Sambon fick äran att testbädda den nybetsade vaggan igår. :)

Jag betsade, han bäddade.

Den står på plats i vårt sovrum nu och det känns så obeskrivligt overkligt att det kommer ligga en liten och sova där om inte alltför lång tid. :D
Lakanen och sängkläderna ska ju tvättas innan dess såklart... Men hjälp!



Jag kan nästan se den fulsöta lilla skrynkliga ligga där redan. :D

måndag 12 januari 2009

... och...

Vaggan är hämtad. :)


Det är lite mysigt tycker jag.
Det är sambons vagga. Handgjord i Tällberg, Dalarna, någongång i slutet av 70-talet.
Obehandlad men i riktigt fint skick.

Vi ska väl putsa och slipa till den lite, och sedan tror jag att vi vitlaserar den. Eventuellt ska det skrivas lite småsaker på den. Det får jag se hur vi gör. :)





Kanske att vi ska staga upp bottenskivan lite?
Och absolut beställa en madrass till den.

Den får garanterat plats i vårt sovrum, förmodligen nere vid fönstret tänkte vi.

När bebis börjar röra sig lite mer får vi börja kika runt efter en spjälsäng.