torsdag 26 juni 2008

Pojken som ropade "varg"?

X

Hoppsan.
Inte en droppe sedan igår kväll, och poff, idag vid lunch var det tillbaka.

Tji fick jag för att jag haft regelbunden mens sedan 12-årsåldern. :(

Jag tog en 50-minuters promenad och tröstshoppade en Cocoa Butter-burk från Body Shop istället.
Jag ville ha sticket, men det verkade vara slut nästan överallt.
Baby boom?

Hur som... Jag tänkte att jag skulle börja smörja så fort jag bara kan när det väl blir aktuellt. Jag vill inte ha blåsvartlila strimmor på magen igen. (F Y I; Strimmor är inte vad jag skulle välja att kalla dem. Jag hade en ocean av feta, långa, breda bristningar över magen under min första graviditet.)
Så då var det lika bra att värma upp och köpa en burk. :)

onsdag 25 juni 2008

Krysskryss, kryssikryss...

/

Bara för att...
Sista dagen?

tisdag 24 juni 2008

Kryssar vidare...

/

Det fick bli ett halvt kryss idag.

Vid tampongbytet såg det ut som att det är slutspurten nu.
Askonstigt.

Kom igen. Låt mig inte få strulig mens nu! *gråta*

måndag 23 juni 2008

Bara för att ha koll på mig själv.

X

Jag måste klocka mig själv. :)
Inte fullt så riklig blödning som jag vanligtvis har. Ingen mensvärk.

Normalt forsar det blod i fem dagar. Då får jag ha nattbinda och största tampongen under dagtid. Och då byta tampong ca 6-7 ggr under en arbetsdag.
Idag bytte jag på morgonen, sedan en gång efter lunch, vid 16.30 och vid 22-tiden.
Detta utan att ha blödit igenom, vilket är skumt.

Vad det gäller mensvärk får jag närapå sjukanmäla mig från jobbet en dag om mensen kommer mitt i veckan, just för att jag inte klarar av att fungera normalt med den smärta jag brukar känna.

Det måste ju vara att kopparspiralen är ute.
Men riklig mens har jag alltid haft.

söndag 22 juni 2008

Störtlöjligt.

X

Det är verkligen tragiskt och urfånigt över att jag nyss när jag gick på toaletten blev uppriktigt besviken över att se några droppar blod på trosskyddet jag klibbat fast i trosan i väntan på mensen.
Jag menar, vi har ju inte ens försökt!

Därför är det rent av skrattretande att mungiporna automatiskt tyngdes ner.
Dessutom var ju tant röd väntad nu i dagarna, och jag får väl se det här som en bra start då jag nu vet exakt när mensen började.

Jag VET hur bebisar blir till, och på ett ungefär NÄR i månaden det sker.

F Y I; Storken har inte ett skit med det att göra.

fredag 13 juni 2008

Meducin?

Man vet att jag är sjuk på riktigt när jag inte ens vill knulla.
Faktiskt.
Jag orkar inte ens börja bygga barn så jag kan med största säkerhet invänta mensen runt den 20 juni... eller dagarna där omkring.

torsdag 12 juni 2008

Ja jävlar...

Då var man fertil igen då. :)

Nä, men allvarligt, spiralen är borta och jag har fjärilar i magen.
Jag fick en liten blödning så jag vill inte riktigt sätta igång med hardcore bebisbygg nu på direkten, jag kan nog hålla mig tills... ikväll åtminstone.

Barnmorskan önskade mig lycka till och sade att hon hoppas se mer av mig om några månader. Jag räknar inte med så snabb befruktning däremot, även om jag gärna hoppas. Jag måste väga in vissa faktorer i bebisbyggeriet. Privata faktorer.
BM tyckte att visst kan dessa saker försvåra det lite, men på de flesta är det ingenting alls som märks av.

Dessutom tyckte hon att jag mer än gärna får vända mig till henne med diet/kostfrågor då jag berättade hur stor jag en gång varit.

Det känns bra.
Jag är pirrig och fnissig.